よくあるご質問

日頃からよく頂く、お問い合わせ内容をご紹介します。
こちらにないご質問につきましては、お電話やお問合せフォームからお気軽にお問い合わせ下さい。

買取一般について

査定は有料ですか?

無料です。手数料や宅配買取の送料なども、頂くことはございません。

付属品が無い時計でも、買い取ってもらえますか?

買い取りできます。商品によっては、ギャランティカードや保証書、BOX等があればより高価買取となる物もございますので、付属品がある場合は一緒にお持ち下さい。

動かない時計、壊れている時計でも買い取ってもらえますか?

買い取り可能です。他店で断られた時計であっても、買い取りできる場合もございますので、まずはお気軽にご相談下さい。

どんな査定方法がありますか?

時計の写真を送るだけで目安の買取額が分かる、かんたん査定がお勧めです。専用メールフォームまたはLINEにて、写真をアップロード下さい。店頭でも査定を承っております。

どんな買取方法がありますか?

宅配買取、店頭買取のいずれか、ご都合の良い方法をお選び下さい。買取の詳しい流れにつきましては、こちらの説明ページをご覧下さい。

宅配買取について

宅配買取はどのように送ればよいですか?

時計や付属品が傷まないよう、プチプチ等の梱包材でくるみ、ダンボールに詰めてお送り下さい。無料の宅配キットもご用意しておりますので、お気軽にご請求下さいませ。送料は弊社が負担いたしますので、着払いでお送り下さい。

無料宅配キットは何日で届きますか?

宅配キットのお申込み後、2営業日以内に発送いたしますので、1~3日程度お待ち下さい。

宅配買取の際に必要な書類はありますか?

ご本人様であることを確認できる、身分証明書(運転免許証/パスポート/健康保険証/住民票/住民基本台帳カード等)のコピーと、振込先の口座情報などを記入した買取・査定申込書をご同梱下さい。

買取が成立した際の支払い方法は?

宅配買取の場合は、買取・査定申込書にご記入いただいたお客様ご希望の銀行口座に、3営業日以内にお振込みをさせて頂きます。

査定後のキャンセルはできますか?

もちろん出来ます。提示した査定額にご満足頂けなかった場合は、その時点でキャンセル可能ですので、ご安心下さい。(買取成立/振込み完了後のキャンセルは出来かねますので、ご了解下さい)

宅配買取でキャンセルした場合、返送料はかかりますか?

買取不成立の場合も、送料は弊社負担でご返送させて頂きます。

店頭買取について

店頭買取の場合、来店する前に予約は必要ですか?

スタッフのスケジュールやお持ち頂く時計によっては、すぐにその場では査定できない場合もございます。ご予約頂いた方が確実ですので、まずはお気軽にご相談下さいませ。

店頭買取の際に必要な書類はありますか?

ご本人様であることを確認できる、身分証明書(運転免許証/パスポート/健康保険証/住民票/住民基本台帳カード等)を、商品といっしょにご持参下さい。

買取が成立した際の支払い方法は?

店頭買取の場合は、基本的にはその場で現金にてお支払いさせて頂きます。100万円を超えるような高額な金額の場合は、ご相談の上で銀行振込とさせて頂くこともございます。

査定後のキャンセルはできますか?

もちろん出来ます。提示した査定額にご満足頂けなかった場合は、その場でキャンセル可能ですので、ご安心下さい。(買取成立後のキャンセルは出来かねますので、ご了解下さい)

We have addressed some questions that are frequently asked.
For questions and answers that are not found, please call or simply fill out Information Request Form.

About General Transactions

Is there a charge for assessments?

There is no charge. We do not charge a handling fee or even a fee for shipping.

Will you purchase a watch without its accessories?

We can buy. Depending on the product, a guarantee card or warranty or even a box may increase the value of the merchandise. If there are accessories, please bring them along as well.

Will you buy watches that do not move or broken?

There may be a possibility even if the watch has been refused at other stores. Simply come in without any obligations.

What kind of assessment methods are there?

Just by sending in as picture of the watch, an estimated value can be made. An easy method of assessment is recommended. Upload a picture in the special mail form or LINE. Assessments are done In-store as well.

What kind of transactional methods are there?

Shipping transactions and In-store transactions are available. Please to choose the method that is most convenient to you. For detailed flows of the transaction, please examine this page.

About Shipping Transactions

How should shipments be prepared?

Please wrap the watch and accessories in a bubble wrap and place the merchandise in the card board box. Free shipping kits are available, so please request them with no obligations.

How long will it take for the free shipping kit to arrive?

The shipping kit will be sent within 2 working days after your request. Please wait about 1 to 3 days.

Are any documents required for the shipping transaction?

Please include a copy of a document that proves your identity (Driver’s License, Passport, Health Insurance Certificate, Resident’s Card/Resident’s basic Registration Register) along with wire transfer bank information that was entered in the Transaction/Assessment Form.

How is payment rendered upon conclusion of the transaction?

In regards to a shipping transaction, funds will be wired within 3 business days to the account specified by the client on the Transaction/Assessment Form.

Can the transaction be cancelled after the assessment?

Of course it is possible. Please do not worry, if the assessment price is unsatisfactory, immediate cancellation is possible. (Please understand that cancellation cannot occur after the conclusion of the transaction or post wire transfer.)

Is there a charge in the return of merchandise when using the shipping transaction method?

If the transaction does not agreed upon, the merchandise will be return with our company responsible for all shipping costs.

About In-store Transactions

Is a reservation necessary for In-store transactions?

It is possible that we cannot make an assessment immediately depending on the staff’s schedule and watch. It is certain for people with appointments, but please come in first without any obligations.

Are there any necessary documents for In-store transactions?

Please bring along with the merchandise a document that proves your identity (Driver’s License, Passport, Health Insurance Certificate, Resident’s Card/Resident’s basic Registration Register.

How is payment rendered upon conclusion of the transaction?

Normally cash is paid out when it comes to In-store transactions. If the amount exceeds 1,000,000 Yen, wire transfer is suggested after discussion.

Can the transaction be cancelled after the assessment?

Of course it is possible. Please do not worry, if the assessment price is unsatisfactory, immediate cancellation is possible. (Please understand that cancellation cannot occur after the conclusion of the transaction or post wire transfer.)


このエントリーをはてなブックマークに追加

アールズが高額買取できる理由

年間1万本の買付けを行う、腕時計の卸会社だからできる高額査定。
世界各国に直販ルートを持つアールズだから、常に世界基準の相場で買取が可能です。

現行の最新モデルは勿論、希少なアンティークや、1,000万円クラスの最高級モデルも大歓迎!
目利きのオーナーの確かな鑑定力で、貴方の大切な時計を正当に評価いたします。

Reasons why R’s is able to offer a better price

The company’s owner himself oversees the transaction of these 10,000 watches. We have confidence in our investigations. With the owner’s expertise, we will justifiably assess the watch you so cherish.

A simple photograph assessment 写真を撮ってメールするだけ!型番モデル名の入力も一切不要!

お電話・メールでのお問合せ

Contact Us

商品の買取や販売、店舗情報についてご不明な点がございましたら、お気軽にお問い合わせ下さい。
なお、受付時間外のお問い合わせにつきましては、お問合せフォームをご利用下さい。

PageTop